Renginio "Man gera gyventi kaime" metu vyko apvalaus stalo diskusija "Man gera gyventi kaime? Labai dėkojame Kęstučiui, kuris apibendrino ir sujungė visas išsakytas mintis:
Nuo lentos:
Arūno Poviliūno tezės:
Verslas yra kultūros dalis. Negalima atskirti verslą kaip atskirą darinį ir jį vertinti atsietai nuo kultūros, t.y. taip, kad verslas uždirba pinigus ir remia kultūrą, ne verslas kaip kultūros reiškinys yra įmanomas ir turi būti siekimybė, net tik kaimo vietovėse.
Lietuvoje tai susiklostė socialinė sankloda, kad moterys sudaro kaimo bendruomenių pagrindą. Tai įvyko, nes jos būdamos išsilavinusios, veiklios ieškojo išgyvenimo strategijos. Iš esmės jos sukūrė vietos žmonių ir atvykėlių susidūrimą, kurį galime stebėti ir post-modernistiniame kaime.
Xavier Michelin tezės:
Namų mokyklos, prielaida mikro bendruomenės judėti į priekį, pirmiausiai sudarant sąlygas, „palydint” pradedančiuosius vystant jų verslą.
Sėkmingos veiklos prielaidos:
Vilmos Daugalienės tezės.
Kaimo plėtros programa 2014-2020 metų laikotarpiu yra numačiusi priemonės smulkiam verslui kaimo vietovėse vystyti, tai ir parama įgyvendinant trumpos maisto grandinės ilgalaikius projektu, kuomet susikooperavę ūkininkai organizuoja savos produkcijos prekybą. Tai ir parama mikro verslams, nebūtinai susijusiems su žemės ūkiu kūrimu, kuria gali pasinaudoti kaimo gyventojas, ne vien ūkininkas.
Diskusijos aspektai:
Dargužių amatų centras galėtų ir realus poreikis:
Kaimo bendruomenių raidos etapai, pagal A. Poviliūną:
Išsakytos atviros problemos.
Veiklių, atsakingų žmonių kaime trūkumas
Švietimo kokybė
Nenoras kooperuotis
Kęstutis
Nuo lentos:
Arūno Poviliūno tezės:
Verslas yra kultūros dalis. Negalima atskirti verslą kaip atskirą darinį ir jį vertinti atsietai nuo kultūros, t.y. taip, kad verslas uždirba pinigus ir remia kultūrą, ne verslas kaip kultūros reiškinys yra įmanomas ir turi būti siekimybė, net tik kaimo vietovėse.
Lietuvoje tai susiklostė socialinė sankloda, kad moterys sudaro kaimo bendruomenių pagrindą. Tai įvyko, nes jos būdamos išsilavinusios, veiklios ieškojo išgyvenimo strategijos. Iš esmės jos sukūrė vietos žmonių ir atvykėlių susidūrimą, kurį galime stebėti ir post-modernistiniame kaime.
Xavier Michelin tezės:
Namų mokyklos, prielaida mikro bendruomenės judėti į priekį, pirmiausiai sudarant sąlygas, „palydint” pradedančiuosius vystant jų verslą.
Sėkmingos veiklos prielaidos:
- Ryžtas, pasitikėjimas savo jėgomis
- Amato žinojimas, profesinių įgūdžių įgijimas
- Norėti ir gebėti kooperuotis.
Vilmos Daugalienės tezės.
Kaimo plėtros programa 2014-2020 metų laikotarpiu yra numačiusi priemonės smulkiam verslui kaimo vietovėse vystyti, tai ir parama įgyvendinant trumpos maisto grandinės ilgalaikius projektu, kuomet susikooperavę ūkininkai organizuoja savos produkcijos prekybą. Tai ir parama mikro verslams, nebūtinai susijusiems su žemės ūkiu kūrimu, kuria gali pasinaudoti kaimo gyventojas, ne vien ūkininkas.
Diskusijos aspektai:
Dargužių amatų centras galėtų ir realus poreikis:
- Surinkti informaciją apie enterprenerius (žmonės, kurie vysto savo verslus, įvairias iniciatyvas pvz.: Sūrininkų namai, LDK plytinė, Guostės Morkūnaitės šeimos iniciatyva Krūminiuose ir kt.)
- Tai turėtų būti centras, kuris palydi, padrąsina pradedančius savo veiklą kaime plėtoti
- Sudaro sąlygas tiems, kurie turi patirties ir noro dalintis patirtimi, suteikti mentorystę pradedantiesiems
Kaimo bendruomenių raidos etapai, pagal A. Poviliūną:
- Bendruomenės šventės
- Mokymai, keitimasis patirtimi
- Socialiniai verslai
- Tinklai
Išsakytos atviros problemos.
Veiklių, atsakingų žmonių kaime trūkumas
Švietimo kokybė
Nenoras kooperuotis
Kęstutis