SŪRININKŲ NAMAi
SŪRIO KULTŪROS ŽIDINYS
  • Naujienos
  • Sūrių ir kt. produktų lauknešėliai
    • Keliaujantis / nokstantis lauknešėlis „Ožkų Banda“
    • Lauknešėlis verslui / šventei visoje Lietuvoje!
  • Piemens dienoraštis
  • Mūsų sūriai
    • Sūrininkų Rasos ir Valdo sodyba „Paskui saulę ir ožkas“
    • Ginta ir Juozas Novikevičiai – Kijutiškių k., Varėnos r.
    • Lilija ir Stasys Rizgeliai – Paežerėlių k., Trakų r.
  • Reportažai / metraštis
    • Sūrio metraštis >
      • Sūrio istorija
      • Sūris mene
      • Sūrių įvairovė
      • Metraštininkai
  • Sūrininko amatas
    • Sūrininkystės mokykla >
      • 2017 pavasaris
      • 2018 ruduo
    • Straipsniai ir mokymų medžiaga >
      • Sūrių receptai
      • Įvykę mokymai
      • Straipsniai
    • Naudingos nuorodos ir literatūra
  • Trijų ežerų HUB

2020-12-28. Pirmas įrašas – problema

28/12/2020

0 Comments

 
Picture
„Iš vieno pasaulio į kitą“ – tai gamtininko, politiko ir mąstytojo Nicolas Hulot ir filosofo Frederic Lenoir knyga, kurioje diskutuojama apie žmoniją šiuolaikiniame ekologinės ir sanitarinės krizės pasaulyje. Pažvelgti į žmogų, kaip į sudėtinę mūsų visų planetos dalį, suvokti jo klystkelius ir netektis. Atrasti kelią į prasmingą ateitį. 

Šiandien mano mokytojai – sociologas filosofas Edgar MORIN, filosofas Pierre RABHI, astrofizikas, filosofas, poetas Aurelien BARRAU, filosofas Frederic LENOIR ir gamtininkas, mąstytojas, politikas Nicolas HULOT. Turiu viltį atrasti ir kitus, taip pat ir Lietuvos sociologus ir filosofus.

Džiaugiuosi būdamas laisvas drauge su Jumis kurti kitokį pasaulį. Solidarų ir tausojantį pasaulį.

Prancūzų astrofizikas, filosofas, poetas, Grenoblio universiteto profesorius Aurelien Barrau  pastebėjo, kad neužtenka tik spėlioti ir diskutuoti apie mūsų laukiančias krizes ir kitus kataklizmus. Norėdami suprasti žmonijos civilizacijos kelią, turėtume iš etinės moralinės pusės įvertinti jau seniai ir gerai žinomus faktus apie žmogaus „nuveiktus“ darbus:
  • per du paskutinius šimtmečius žemė neteko 60 procentų savo miškų;
  • per du paskutinius dešimtmečius žemė neteko beveik pusės gyvūnijos pasaulio;
  • per du paskutinius metus kai kurios teritorijos neteko daugiau kaip pusės savo vabzdžių.

Visa tai – žmogaus agresyvios veiklos rezultatai. Šiandien mes gyvename šeštojoje gyvybės išnykimo mūsų planetoje eroje. Skirtumas tas, kad anksčiau gyvybės nykimo priežastys būdavo sąlygotos geologinių ir visatos pokyčių, šiandien – žmonijos, kuri užima tik šimtąsias dalis procento nuo viso gyvybės pasaulio žemėje.

Ir tai tik keletas paskutinių mūsų destrukcinės veiklos šimtmečių, kurie žemės istorijos požiūriu yra tik vienas mirksnis.
 
„Dar niekada žmonija nebuvo tokia technologiškai galinga ir kartu tokia trapi“ – citata iš knygos „Iš vieno pasaulio į kitą“. Fizinį ir visuomenės santykių trapumą skaudžiai pastebime kiekvienas mūsų – daugiau ar mažiau paliesti COVID-19 pandemijos ir su ja susijusiu karantinu.

Mūsų žemės tarša ir išteklių eikvojimas nuolat auga. Negana to, pirmi klimato kaitos požymiai ir greitėjantys atšilimo pokyčiai dar labiau paskatins destrukcinį poveikį net ir  pasaulyje „viešpataujančiai“ žmonijai.

Kviečiu aktyviai dalyvauti, prisidėti prie temų nagrinėjimo, analizuoti šiuolaikinio pasaulio iššūkius. Išsaugant viltį, kad žmogaus išmintis ir sąmoningumas atvers naujus pasaulio horizontus.

Planuojamas diskusijų ciklo turinys:  
  • Civilizacijos progresas? Kaip civilizacijos ir technologinis progresas daro įtaką žmogaus būčiai, jo dvasiniam ir fiziniam pasauliui?  
  • Viskas yra tik malonumas. Vartojimo malonumai ir žmogiškasis džiaugsmas.
  • Pinigų viešpatavimas. Kaip mainų ekvivalentas tapo viešpataujančiu elementu.
  • Politikos ribotumas. Trumpalaikiai uždaviniai ir ilgalaikės problemos.

Kiti raktiniai sakiniai – asmeniniai poreikiai ir viešasis interesas; virtualus miražas ir realybė; nuo „vis daugiau“ prie „esu“. Suderinti unikalumą ir įvairovę. Suteikti prasmę.

- draugiškai, vis dar sūrininkas Valdas Kavaliauskas

0 Comments

2020-12-05. Mėlynstiebis narcizas pražydo

5/12/2020

0 Comments

 
Pradžioje dvi citatos iš Vikipedijos:
​
Narcizas (lot. Narcissus, angl. Narcissi, vok. Narzissen) – amarilinių (Amaryllidaceae) šeimos augalų gentis. Genties pavadinimas kildinamas iš graikų k. žodžio narkao – svaiginu; žiedai turi stiprų svaiginantį kvapą. Daugiamečiai svogūniniai augalai. Stiebas ilgas, belapis, su plėvine makštimi pamate ir linijiškais pamatiniais lapais. Žiedai gana stambūs, pavieniai arba susitelkę po kelis. Sėklos juodos, rutuliškos arba kampuotos. Gentyje apie 50 rūšių; auga daugiausia Viduržemio pajūrio srities vakarinėje dalyje. Lietuvoje auginamos 3 rūšys: baltasis (arba poetinis), puokštinis ir geltonasis (arba tariamasis) narcizai (Narcissus pseudonarcissus). Išvesta labai daug veislių.

Mūsų narcizas ypatingas – mėlynstiebis. Tiesa, ne vienintelis, pasaulyje jų daugybė. Pasirodo, tai XXI amžiaus sparčiai besidauginanti veislė.

Pavadinimo kilmė. Senovės graikų mitologijoje pasakojama apie labai gražų jaunuolį, kurio vardas buvo Narcizas. Jis taip save mylėjo, kad aplinkui nieko nepastebėdavo ir vis žiūrėdavo į savo gražaus veido atspindį vandenyje. Tačiau už tai dievai jį nubaudė ir pavertė gėle, kuri savo žiedą yra pasukusi į šoną arba žemyn, tarsi žiūrėdama į veidrodį ar į vandenį.

Mūsų narcizas ypatingas – mėlynstiebis. Tiesa, ne vienintelis, pasaulyje jų daugybė.

Narcisizmas (pagal senovės graikų mitologijos herojų Narcizą, kuris įsimylėjo save išvydęs atspindį vandenyje; arba autoerotizmas) – asmens charakterio savybė, kuriai būdingas savo reikšmės pervertinimas ir didelis noras, kad juo būtų žavimasi.

Froidas manė, kad nežymus narcisizmas būdingas kiekvienam žmogui, ir buvo pirmasis autorius priskyręs sąvoką psichologijai. Tačiau perteklinį jo kiekį žmoguje aprašė kaip patologinę savimeilę. Psichologijoje bei psichiatrijoje perteklinis narcisizmas pripažįstamas kaip asmenybės sutrikimas, vadinamasis Narcisistinis asmenybės sutrikimas. Paprastai narcisizmas veikia kaip kompensacinis nepilnavertiškumo komplekso mechanizmas. Narcisistinė asmenybė formuojasi jau vaikystėje ir tam didelę įtaką turi vaiko santykiai su tėvais.

Narcizai nesugeba suprasti priešingos nei jų nuomonės egzistavimo galimybės, todėl kitokios nuomonės konfrontaciją dažnai lydi pykčio, o kartais net ir agresijos protrūkiai. Dėl nuolatinio savęs lyginimo su kitais patiriamas nevisavertiškumo jausmas.

Terminas neretai naudojamas neigiama, kritiška prasme, pabrėžiant asmens tuštybę, puikybę, egoizmą ar paprastą savanaudiškumą. Kartais taikomas elitinėms visuomenės grupėms apibūdinti. XXI a. dažnai vadinamas narcisizmo amžiumi dėl visuomenės susitelkimo į save.

Ilgai galvojau prieš rašydamas šias eilutes. Prisiminta vaikystės pasaka apie nuogą karalių palengvino apsisprendimą. Jei mūsų valstybės dvariškiai dėl vienų ar kitų priežasčių nemato nuogo kūno, tai laisvas vaikas tą nesunkiai parodo pirštu.
​
- draugiškai sūrininkas Valdas
0 Comments

    Archyvai

    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    September 2020
    August 2020
    July 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    November 2019
    September 2019
    June 2019
    May 2019
    January 2019
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    June 2017
    February 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016

    Kategorijos

    All
    2007 Metų Vasara
    8.30 Val.
    Ar Sūrininkui Būtina Dėvėti Nudriskusią Sermėgą?
    BASTŪNAI SŪRININKAI ATRANDA ITALIJĄ
    Bastūnai Sūrininkai Atranda Italija. Monica - Mano Sesuo
    BASTŪNAI SŪRININKAI ATRANDA LATVIJĄ
    BASTŪNAI SŪRININKAI. DZŪKAMS IR RANKOVĖ - JŪRA
    ​BASTŪNAI SŪRININKAI IR VĖL PRANCŪZIJOJE. TERORIZMAS
    BASTŪNAI SŪRININKAI IR VĖL PRANCŪZIJOJE. THIBAUT
    ​BASTŪNAI SŪRININKAI IR VĖL PRANCŪZIJOJE. TOUR
    ​BASTŪNAI SŪRININKAI. ŠVENTASIS MAURAS
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. AŠTUNTA DALIS
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. DEVINTA DALIS
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. DEVINTA DALIS
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. I DIENA
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. II DIENA
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. II DIENA. TĘSINYS
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. PENKTA DALIS
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. ŠEŠTA DALIS.
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. TREČIA DALIS
    BASTŪNAI SŪRININKAI TYRINĖJA SŪRIŲ ŠALĮ. TREČIA DALIS. TĘSINYS
    BASTŪNAI SŪRININKAI. ŪKININKŲ MOKYKLA
    CECILE
    FREDERIC
    Ganykloje
    Iracionalumas Dargužiuose (ir Ne Tik)
    Išlydėtuvės į Ganyklas
    KALĖDINIAMS PASISKAITYMAMS SŪRININKŲ BASTŪNŲ ĮSPŪDŽIAI IR ATRADIMAI IŠ PRANCŪZIJOS. KETVIRTA DALIS. PATARTINA PRIEŠ SKAITANT UŽKĄSTI
    KITAIP PILVAS TIKRAI PRADĖS GURGTI
    KLIMATO KAITA IR PRAKAPAVIČIAUS DYDŽIO VAZEREAU
    OŽKŲ PIEMENS DIENORAŠTIS
    OŽKŲ PIEMENS DIENORAŠTIS. ANTRA DALIS
    Šamanizmo Evoliucija
    Šizofreniškas Laikmetis Belaukiant Pavasario

    RSS Feed

Powered by Create your own unique website with customizable templates.